Knihovny jako centra vzdělávání
Typ akce |
seminář
|
---|---|
Určená zejména pro |
všechny
|
Určená zejména pro instituce |
všechny typy knihoven
|
Charakteristika/anotace akce nebo program
Program:
10.00–11.00 | Možnost exkurze v Bibliothek Goethe-Institut Prag |
11.00–12.00 | Knihovna jako místo pro malé i velké programátory a krotitele robotů Jana Schneider (Městská knihovna Drážďany) Aby děti a mládež více vnímaly knihovnu jako mimoškolní prostor pro vzdělávání a trávení volného času, připravuje Městská knihovny Drážďany různorodé prázdninové programy. Kromě workshopů zaměřených na herní design a animaci si účastníci mohou formou hry vyzkoušet také kódování a tvorbu (Coding & Making), ilustraci, fotografii a tzv. stop-motion. Dále jsou pro ně připraveny konzolové hry, úniková místnost nebo den Harryho Pottera. Workshopy jsou nabízeny po celém městě, a sice v Ústřední knihovně a v 19 pobočkách Městské knihovny Drážďany. Cílem je navázat na svět a realitu dětí a mládeže a podpořit tak jejich kompetence, kreativitu a dovednosti. Během zimních, letních a podzimních prázdnin roku 2022 se těchto bezplatných prázdninových kurzů zúčastnilo více než 1 500 zájemců. S koncepcí, průběhem, rozmanitými nabídkami a výzvami Vás ve své přednášce seznámí Jana Schneider, mediální pedagožka Městské knihovny Drážďany. |
12.00–12.30 | přestávka |
12.30–13.30 | Vysokoškolské knihovny a blended learning: vzdělávání, služby, informační zdroje Hana Landová (Knihovna České zemědělské univerzity v Praze a Asociace knihoven vysokých škol ČR) Prostředí vysokých škol se proměňuje. Mění se způsob výuky i studia. Tyto proměny byly ještě urychleny dvouletou zkušeností s online výukou během epidemie covid-19. Knihovny, jakožto nedílná součást vysokých škol, musejí být schopny na tyto změny reagovat. Jak by měla vypadat ideální kombinace prezenčních a online služeb? Jak vybalancovat rozsah tištěných a elektronických knihovních fondů, stejně jako online vzdělávacích aktivit v kombinaci s těmi prezenčními? A má rozvoj online forem vzdělávání dopad na plánování prostor a technického vybavení vysokoškolských knihoven? Toto jsou otázky, které si kladli zástupci 24 vysokých škol v rámci řešení společného projektu. A tento příspěvek vám představí některé odpovědi. |
13.30–14.00 | Technické vzdělávání pro děti a pedagogy Barbora Vítová (Malá technická univerzita) Malá technická univerzita dětem a jejich učitelům přibližuje technický svět, ve kterém všichni žijeme. Odpovídá na zvídavé dětské otázky, např. „Kde se vzalo světlo v žárovce?”, „Kam teče voda, když spláchnu?”, „Proč nespadne most?”. Děti si na vlastní kůži ověří pevnost mostů a stabilitu věží, postaví si dům. Hrají si na elektrikáře, instalatéry, kartografy či architekty. Zájem o techniku rozvíjíme názorně a jednoduše, přiměřeně věku dětí. |
14.00–14.30 | Diskuse |
Jednání bude simultánně tlumočeno.
Termín
24. 4. 2023 10:00 – 24. 4. 2023 14:30
Místo konání akce | Goethe-Institut Praha |
---|---|
Kraj |
Praha
|
Registrace na akci | prostřednictvím e-mailu roman.giebisch@nkp.cz |
---|---|
Účastnický poplatek | 0 Kč |
Požadovaná kvalifikace pro účast na akci | Není požadována žádná minimální kvalifikace. |
Pořadatel
Kontaktní osoba | Mgr. Roman Giebisch, Ph.D. |
---|---|
Telefon | +420 221 663 333 |
Výstupy z akce
Prezentace (odkazy na ně najdete i v programu výše)