Komunikace v krizových situacích I

Typ akce
školení
Určená zejména pro
všechny
Určená zejména pro instituce
všechny typy knihoven
Určená pro úroveň
začátečníci

Charakteristika/anotace akce nebo program

Při práci s lidmi mohou pracovníci knihoven i jiných vzdělávacích a kulturních zařízení běžně zažívat
různé náročné komunikační situace – neoprávněné požadavky, kritiku, konflikt, agresivitu, nátlak a
různé další druhy manipulace. Následné emoce, které přitom všichni zúčastnění prožívají, mají vliv
nejen na vzájemný vztah, ale také na efektivitu řešení problému, a mohou mít dlouhodobý dopad i do
roviny duševní pohody a vyrovnanosti. V úspěšném zvládnutí těchto situací hraje roli nejen samotná
komunikační dovednost, ale také schopnost pracovat se svými emocemi i s emocemi komunikačního
partnera. V rámci našeho školení se společně zaměříme na obě roviny úspěšného zvládnutí náročných situací –
porozumění emocím i efektivní komunikaci. Formou workshopu budeme vycházet i z konkrétních
zkušeností účastníků. Jednotlivé komunikační techniky budeme aplikovat na jimi zadané obtížné
situace – např. jak podat negativní zpětnou vazbu, aby se druhý nerozčílil; jak odmítnout a být přitom
vstřícný; jak reagovat na útočné výroky či kritiku nebo jak se nenechat vtáhnout do manipulativních
her.
 

Termín

19. 3. 2024 09:00 – 19. 3. 2024 16:00
Místo konání akce

Jihočeská vědecká knihovna v Českých Budějovicích
Lidická 1
37059 České Budějovice
Česko

Kraj
Jihočeský kraj
Požadovaná kvalifikace pro účast na akci
Není požadována žádná minimální kvalifikace.
Maximální počet účastníků
15
Kontaktní osoba
Lenka Věrná
E-mail
Telefon
+420 732 385 782
Akce je realizována za podpory Ministerstva kultury ČR, konkrétně programu
Národní plán obnovy