Ozobotí rojení

Typ akce
školení
Určená zejména pro
všechny
Určená zejména pro instituce
všechny typy knihoven
Určená pro úroveň
začátečníci

Charakteristika/anotace akce nebo program

 

Ozobot je inteligentní robot navržen na vzdělávání. Nenásilnou formou hry rozvíjí kreativitu, logické a algoritmické myšlení. Na papír mu můžeme kreslit různé dráhy, po kterých se prochází. Pokud mu neurčíme směr, sám se na křižovatce rozhodne, kam chce jít. Pomocí 4 základních barev mu můžeme naprogramovat jeho chování na nakreslené dráze.

S Ozobotem lze komunikovat i pomocí prostředí OzoBlockly, které je spustitelné přímo ve webovém prohlížeči. V tomto prostředí můžeme robota naučit, jak se má chovat na dráze anebo přímo na stole. Příkazy tvoříme pomocí bloků. 

Co se naučíte:

  • Používat Ozobota EVO (zapnutí, vypnutí, propojení s tabletem či telefonem a nahrání programu)
  • Používat barevné kódy k programování Ozobota - kreslení kódů na papír fixy
  • Programovat Ozobota s použitím prostředí OzoBlockly
  • Řešit jednoduché i složitější logické úlohy pomocí Ozobota (labyrint, hon na ponorku, násobilka :-)))

Účastníci budou pracovat s Ozobotem EVO, s fixy, speciálními puzzlemi a tabletem. 

 

Termín

30. 5. 2024 09:00 – 30. 5. 2024 12:00
Místo konání akce

Krajská knihovna Karlovy Vary
Závodní 378/84
36006 Karlovy Vary - Dvory
Česko

Kraj
Karlovarský kraj
Požadovaná kvalifikace pro účast na akci
Není požadována žádná minimální kvalifikace.
Maximální počet účastníků
10
Kontaktní osoba
Jaroslava Zieglerová
E-mail
Telefon
+420 602 563 021
Akce je realizována za podpory Ministerstva kultury ČR, konkrétně programu
VISK 2