Programování v prostředí Scratch
Typ akce |
seminář
|
---|---|
Určená zejména pro |
všechny
|
Určená zejména pro instituce |
všechny typy knihoven
|
Určená pro úroveň |
začátečníci
|
Charakteristika/anotace akce nebo program
V první části zjistí účastníci, co je programovací jazyk Scratch, který
byl navržen tak, aby učil děti i dospělé, jak myslet algoritmicky
a kreativně řešit problémy. Scratch je zdarma a snadno se používá
a běží ve webovém prohlížeči. Děti všech věkových kategorií v něm
mohou vytvářet své vlastní interaktivní příběhy, hry a animace. Je
navržen tak, aby se dal snadno naučit, aby se děti mohly při učení
soustředit na zábavu. Je ideální pro úplné začátečníky, kteří se chtějí
naučit základy informatiky poutavým způsobem. Kurz seznámí
knihovníky se základními pojmy v programování, jako jsou řídící
struktury (větvení a cykly), proměnné a události, a ukáže, jak
poskytnout studentům prostřednictvím prostředí Scratch příležitosti
k algoritmickému myšlení. Zároveň účastníci získají základní
informace o práci v tomto prostředí a metodická doporučení, jak
postupovat při vedení dětí např. v zájmovém kroužku.
V druhé části se zájemci seznámí s pokročilejšími možnostmi
prostředí – seznamy, logickými operátory, sestavováním vlastních
bloků, klonováním a posíláním zpráv – a pokročilejšími náměty na
využití při práci s dětmi – s vytvářením komplexnějších projektů
a vlastních her ve Scratchi, vč. potřebné metodiky.
Termín
22. 5. 2023 08:30 – 22. 5. 2023 13:30
Akce pokračuje ve dnech
29. 5. 2023
Místo konání akce | Knihovna Ústeckého kraje |
---|---|
Bližší určení místa | počítačová učebna knihovny |
Kraj |
Ústecký kraj
|
Termín pro přihlášky k účasti | |
---|---|
Požadovaná kvalifikace pro účast na akci | Není požadována žádná minimální kvalifikace. |
Maximální počet účastníků | 12 |
Kontaktní osoba | Radka Havlicová |
---|---|
Telefon | +420 608 621 693 |
Akce je realizována za podpory Ministerstva kultury ČR, konkrétně programu
VISK 2