Konference Drsné knihovny současnosti

Typ akce
konference
Určená zejména pro
všechny
Určená zejména pro instituce
všechny typy knihoven

Charakteristika/anotace akce nebo program

 

Program konference 

Konferencí vás bude provázet moderátorka Mgr. Martina Košanová, ředitelka Odboru komunikace Národní knihovny České republiky. 

8.00–8.45 registrace účastníků 

8.45–9.00 Zahájení konference

Ing. Jan Schiller, hejtman Ústeckého kraje 

Mgr. Martina Košanová, ředitelka Odboru komunikace Národní knihovny ČR 

Mgr. Jana Linhartová, ředitelka Knihovny Ústeckého kraje 

Mgr. Dagmar Kučerová, předsedkyně SKIP – Drsný Sever, ředitelka Městské knihovny Louny

9.00–10.00 Jak nás vidí naši chlebodárci 

Moderovaná panelová diskuze se zástupci zřizovatelů knihoven v Ústeckém kraji na téma důležitosti knihovny v obci/městě a její role ve společnosti. 

Ing. Vlastimil Skála, předseda Výboru pro kulturu a památkovou péči Ústeckého kraje

Jitka Hofmanová, zastupitelka a členka rady města Louny

Mgr. Petr Panaš, místostarosta města Litoměřice 

Ing. Jan Doubrava, starosta obce Telnice 

Bc. Jan Vnouček, starosta obce Peruc

Moderuje Mgr. Dagmar Kučerová, předsedkyně SKIP – Drsný Sever, ředitelka Městské knihovny Louny

10.00–11.15 Tichá linka

Přednáška zaměřená na komunikaci s osobami s postižením sluchu, v rámci níž bude představena služba Tichá linka. Dozvíte se, jak tato bezplatná služba funguje a jakým způsobem ji lze zavést a využívat v knihovnách za účelem jejich zpřístupnění osobám se sluchovým postižením. Součástí přednášky bude i praktická ukázka.

Mgr. Michaela Bílková, Tichý svět, o. p. s.

11.15–11.30 Coffee break

11.30–12.30 Co se (ne)povedlo

Diskuze formátu Pecha Kucha o úspěších a neúspěších knihoven z Ústeckého kraje. Každý diskutující bude mít 5 minut na představení jednoho úspěchu (projekt, služba, kampaň, akce…). Následně pak stejným způsobem představí jeden neúspěch. 

Mgr. Ladislav Zoubek, ředitel Městské knihovny Děčín

Mgr. Ing. Martina Vondráková, ředitelka Knihovny Karla Hynka Máchy v Litoměřicích

Bc. Vladimír Kraft, knihovník a lektor z Městské knihovny Litvínov

Jan Černecký, tiskový mluvčí Knihovny Ústeckého kraje

Moderuje Mgr. Martina Košanová, ředitelka Odboru komunikace Národní knihovny ČR

12.30–13.30 Obědová pauza 

13.30–14.30 Malé, ale šikovné

Prezentace inspirativních neprofesionálních knihoven z různých částí Ústeckého kraje. Součástí tohoto bloku bude i představení ocenění Knihovník Ústeckého kraje.

Místní knihovna Hrobce

Místní knihovna Mšené-lázně

Místní knihovna Lenešice

Místní knihovna Veltěže

Místní knihovna Bžany

Moderuje Bc. Jana Bednářová, vedoucí Oddělení regionálních funkcí Knihovny Ústeckého kraje

14.30–15.30 Jak na vícezdrojové financování

Přednáška, která přiblíží, kde a jakým způsobem mohou příspěvkové organizace hledat finanční zdroje na rozvoj služeb a realizaci aktivit, na které jim v rozpočtu nezbývají peníze.

Jana Ledvinová, ředitelka Českého centra fundraisingu 

15.30–15.45 Coffee break

15.45–16.30 Od knihy k mobilní aplikaci

Představení a slavnostní křest nové mobilní aplikace, která propojuje virtuální svět plný bájných bytostí a strašidel se světem reálným. Aplikace je inspirována knižní publikací Bájná knihovna, kterou v roce 2023 vydala Knihovna Ústeckého kraje.

Jana Černá Válková, vedoucí Oddělení komunikace Knihovny Ústeckého kraje

Jan Černecký, tiskový mluvčí Knihovny Ústeckého kraje  

16.30–17.00 Společný lov bájných bytostí 

Představení aplikace v praxi. Společný lov několika bytostí, které se nachází v blízkosti Knihovny Ústeckého kraje. 

Jana Černá Válková, vedoucí Oddělení komunikace Knihovny Ústeckého kraje

Jan Černecký, tiskový mluvčí Knihovny Ústeckého kraje  

17.00 Ukončení konference 

 

Termín

22. 5. 2024 08:00 – 22. 5. 2024 17:00
Místo konání akce

Česko

Bližší určení místa
Knihovna Ústeckého kraje, Winstona Churchilla 3, Ústí nad Labem
Kraj
Ústecký kraj
Registrace na akci

Na konferenci je nutná registrace předem. Přihlásit se můžete skrze webový formulář:

 https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScWB_9TijEve8-4_hCe-a_R29EQmYf_717rPd9bSZ19Qu9r2Q/viewform

Na základě registrace vám vystavíme fakturu. V případě, že budete mít k fakturaci jakékoliv dotazy či podněty (např. žádost o vystavení společné faktury pro více účastníků z jedné knihovny), kontaktujte prosím pana Jana Černeckého (viz kontakt níže).

 

 

Účastnický poplatek
250 Kč
Snížený poplatek
0 Kč
Snížený poplatek platí pro
Přednášející, panelisté a moderátoři účastnický poplatek neplatí.
Požadovaná kvalifikace pro účast na akci
Není požadována žádná minimální kvalifikace.
Maximální počet účastníků
Neomezen
Kontaktní osoba
Jan Černecký
E-mail
Telefon
+420 604 302 271