Konference Drsné knihovny současnosti
Typ akce |
konference
|
---|---|
Určená zejména pro |
všechny
|
Určená zejména pro instituce |
všechny typy knihoven
|
Charakteristika/anotace akce nebo program
Program konference
Konferencí vás bude provázet moderátorka Mgr. Martina Košanová, ředitelka Odboru komunikace Národní knihovny České republiky.
8.00–8.45 registrace účastníků
8.45–9.00 Zahájení konference
Ing. Jan Schiller, hejtman Ústeckého kraje
Mgr. Martina Košanová, ředitelka Odboru komunikace Národní knihovny ČR
Mgr. Jana Linhartová, ředitelka Knihovny Ústeckého kraje
Mgr. Dagmar Kučerová, předsedkyně SKIP – Drsný Sever, ředitelka Městské knihovny Louny
9.00–10.00 Jak nás vidí naši chlebodárci
Moderovaná panelová diskuze se zástupci zřizovatelů knihoven v Ústeckém kraji na téma důležitosti knihovny v obci/městě a její role ve společnosti.
Ing. Vlastimil Skála, předseda Výboru pro kulturu a památkovou péči Ústeckého kraje
Jitka Hofmanová, zastupitelka a členka rady města Louny
Mgr. Petr Panaš, místostarosta města Litoměřice
Ing. Jan Doubrava, starosta obce Telnice
Bc. Jan Vnouček, starosta obce Peruc
Moderuje Mgr. Dagmar Kučerová, předsedkyně SKIP – Drsný Sever, ředitelka Městské knihovny Louny
10.00–11.15 Tichá linka
Přednáška zaměřená na komunikaci s osobami s postižením sluchu, v rámci níž bude představena služba Tichá linka. Dozvíte se, jak tato bezplatná služba funguje a jakým způsobem ji lze zavést a využívat v knihovnách za účelem jejich zpřístupnění osobám se sluchovým postižením. Součástí přednášky bude i praktická ukázka.
Mgr. Michaela Bílková, Tichý svět, o. p. s.
11.15–11.30 Coffee break
11.30–12.30 Co se (ne)povedlo
Diskuze formátu Pecha Kucha o úspěších a neúspěších knihoven z Ústeckého kraje. Každý diskutující bude mít 5 minut na představení jednoho úspěchu (projekt, služba, kampaň, akce…). Následně pak stejným způsobem představí jeden neúspěch.
Mgr. Ladislav Zoubek, ředitel Městské knihovny Děčín
Mgr. Ing. Martina Vondráková, ředitelka Knihovny Karla Hynka Máchy v Litoměřicích
Bc. Vladimír Kraft, knihovník a lektor z Městské knihovny Litvínov
Jan Černecký, tiskový mluvčí Knihovny Ústeckého kraje
Moderuje Mgr. Martina Košanová, ředitelka Odboru komunikace Národní knihovny ČR
12.30–13.30 Obědová pauza
13.30–14.30 Malé, ale šikovné
Prezentace inspirativních neprofesionálních knihoven z různých částí Ústeckého kraje. Součástí tohoto bloku bude i představení ocenění Knihovník Ústeckého kraje.
Místní knihovna Hrobce
Místní knihovna Mšené-lázně
Místní knihovna Lenešice
Místní knihovna Veltěže
Místní knihovna Bžany
Moderuje Bc. Jana Bednářová, vedoucí Oddělení regionálních funkcí Knihovny Ústeckého kraje
14.30–15.30 Jak na vícezdrojové financování
Přednáška, která přiblíží, kde a jakým způsobem mohou příspěvkové organizace hledat finanční zdroje na rozvoj služeb a realizaci aktivit, na které jim v rozpočtu nezbývají peníze.
Jana Ledvinová, ředitelka Českého centra fundraisingu
15.30–15.45 Coffee break
15.45–16.30 Od knihy k mobilní aplikaci
Představení a slavnostní křest nové mobilní aplikace, která propojuje virtuální svět plný bájných bytostí a strašidel se světem reálným. Aplikace je inspirována knižní publikací Bájná knihovna, kterou v roce 2023 vydala Knihovna Ústeckého kraje.
Jana Černá Válková, vedoucí Oddělení komunikace Knihovny Ústeckého kraje
Jan Černecký, tiskový mluvčí Knihovny Ústeckého kraje
16.30–17.00 Společný lov bájných bytostí
Představení aplikace v praxi. Společný lov několika bytostí, které se nachází v blízkosti Knihovny Ústeckého kraje.
Jana Černá Válková, vedoucí Oddělení komunikace Knihovny Ústeckého kraje
Jan Černecký, tiskový mluvčí Knihovny Ústeckého kraje
17.00 Ukončení konference
Termín
Místo konání akce | Česko |
---|---|
Bližší určení místa | Knihovna Ústeckého kraje, Winstona Churchilla 3, Ústí nad Labem |
Kraj |
Ústecký kraj
|
Registrace na akci | Na konferenci je nutná registrace předem. Přihlásit se můžete skrze webový formulář: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScWB_9TijEve8-4_hCe-a_R29EQmYf_717rPd9bSZ19Qu9r2Q/viewform Na základě registrace vám vystavíme fakturu. V případě, že budete mít k fakturaci jakékoliv dotazy či podněty (např. žádost o vystavení společné faktury pro více účastníků z jedné knihovny), kontaktujte prosím pana Jana Černeckého (viz kontakt níže).
|
---|---|
Účastnický poplatek | 250 Kč |
Snížený poplatek | 0 Kč |
Snížený poplatek platí pro | Přednášející, panelisté a moderátoři účastnický poplatek neplatí. |
Požadovaná kvalifikace pro účast na akci | Není požadována žádná minimální kvalifikace. |
Maximální počet účastníků | Neomezen |
Kontaktní osoba | Jan Černecký |
---|---|
Telefon | +420 604 302 271 |